Thursday, February 02, 2006

Bloggen ger mig utlopp för min skrivlusta

Jag har alltid de godaste intentionerna. Många många gånger har jag börjat skriva på något men ack så sällan jag fullföljer. Senaste projektet, en ungdomsbok, kom jag ju hyfsat långt med också, men nu har det legat nere i ett par månader.

Min dröm är ju att skriva färdigt en hel bok och sedan låta sambon, illustratören, göra fina bilder. Den behöver inte ens bli köpt eller läst av andra, jag skulle vara fullkomligt nöjd med att veta att jag gjort en början, en mellandel och faktiskt ett slut.

Om jag vore rikare skulle jag köpa mig en laptop, så jag kunde sitta i soffan/sängen och skriva och inte behöva kura ihop mig i datorskrubben där man måste ha armarna tätt intill kroppen bara för att få plats att skriva. Kanske vinna på Triss?

No comments: