Tuesday, April 18, 2006

Det skulle ju vara en bokblogg...

Så jag missköter mig visst. Tyvärr hinner jag ju inte läsa lika mycket längre som jag gjorde förr. Jag längtar efter en skön läsfåtölj med fotpall, en fåtölj att kura ihop sig i med en härlig bok. Problemet är nog mest platsbristen i vardagsrummet, men någon gång så...

I helgen läste jag iallafall ut sista Harry Potter-boken som jag har sugit på ett tag. Det är ju ett dilemma det där, man vill läsa en bok och man vill ha den kvar för att det är så trist att ha läst ut den. Den var bra iallafall, nu väntar jag på nästa!

Började också läsa i (och har väl läst över hälften) Elizabeth George's Gamla synder. En riktigt härligt, nästan gammaldags deckare. Stort hus på landet, flera spännande gäster, ett mord, vem har begått det? Nu vill jag bara hem och fortsätta läsa!

No comments: