Tuesday, March 16, 2010

Bästa bantningsmetoden


Bästa bantningsmetoden, eller iallafall den som funkat bäst för mig, är att bli med barn. Ok, man kanske går upp si så där 10-15 kilo för några månader men när bebisen väl ploppat ut så har kilona nästan rasat av. Det mesta kan man väl skylla på amningen kanske, men också på de dagliga promenaderna med vagnen till skillnad från det stillasittande kontorsjobbet.

Jag gick upp ca 10 kilo när jag var gravid och jag har gått ner de kilona + över sju kilo ytterligare sedan den 14 december. Då äter jag helt normalt och unnar mig även lite smått och gott så nu gäller det att hålla i detta även efter att jag slutat amma och gått tillbaka till jobbet...

6 comments:

Emma said...

Haha, ja det vore nåt ;P
Det svåraste blir nog att hålla det efter att du slutat amma.

Malin, 21 år & Gravid said...

Tack så mkt, hur mår ni då?

Tova said...

Hej, roligt att höra att allt gåt bra för er :D Ja jag förstår vad du menar, det blir inte alls mycket tid över med en liten hemma, hehe... samtitigt är jag liite för bloggberoende för att sluta helt ;)

Vad skönt att du gått ner alla graviditetskilon, själv tycker jag att det är skitsvårt att hålla vikten nu när man är mammaledig (och när jag var gravid var det tvärtom, hade jättebra förbränning då haha)

Emma-Lou said...

Annars kan du ju alltid byta över till Myshowroom :-)

Emma-Lou said...

Nejdå, man måste inte vara modebloggare för att blogga på Myshowroom :-) Jag skriver knappt om mode alls :-) Kom hit!

Ellis said...

Fick det tipset när jag klagade på att det gick upp istället för ner, men känns som en ganska drastisk metod när man är singel! =)
Så går till jobbet istället några dagar i veckan!
Kram